YouTube SEO Ayarları Nasıl Yapılır? 2019 | Blog Aracı Forum

Hoşgediniz!

Bize kayıt olarak, topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesajlar gönderebilirsiniz.

Kayıt Ol!
  • Forum da reklam ve tanıtım yapmak kalıcı olarak yasaklanmıştır!

YouTube SEO Ayarları Nasıl Yapılır? 2019

Admin

Administrator
Yönetici
Katılım
Şub 1, 2019
Mesajlar
46
Beğeniler
51
#1
Dünyanın ikinci en büyük arama motoru olan YouTube, markanızın dijital pazarlamasında değerlendirebileceğiniz en önemli mecralardan biri olma potansiyeline sahiptir. Aynı zamanda hedef kitlenize görsel ve işitsel olarak ulaşmanızın en kestirme yoludur. Peki YouTube nasıl kullanılır ve incelikleri nelerdir? En önemlisi YouTube SEO stratejinizi nasıl hayata geçirebilirsiniz? Gelin sizler için oluşturduğumuz YouTube SEO ve Kanal Optimizasyonu rehberine hep birlikte göz atalım.

Arama motorlarıyla ilgili hep söylediğimiz bir şey vardır; “Güncel ve kaliteli içerik hayat kurtarır”. Bu her arama motoru için geçerlidir, Google tüm dünyayı domine etse de, kullanılmakta olan başka arama motorları da var. Google dışında Bing, Yandex, Yahoo gibi arama motorları küçük paylarla da olsa kullanılmakta. Bir de, pek arama motoru olarak kabul etmediğimiz YouTube platformu var. Yola video paylaşım sitesi olarak çıkan YouTube, sahip olduğu benzersiz içerikle dünyanın en büyük ikinci arama motoru konumunda. Google gibi YouTube’da da SEO söz konusu olduğunda dikkat etmeniz gereken birçok konu var.

SEO’nun beslendiği platformlardan biri de YouTube. Aşağıda yazacağımız yazı bir çeşit “YouTube SEO Rehberi” niteliği taşıyacak ve YouTube SEO hakkında bildiğimiz her şeyi detaylıca anlatmaya çalışacağız.

YouTube, hem geniş kitlelere hitap etmenizi sağlayan, hem de geçmiş tecrübelerinizi kullanabileceğiniz bir platform. Görsel ve işitsel temelli olması sebebiyle etkileşimi en yüksek düzeyde tutabiliyor olması en büyük avantajı. Başlangıçta sadece videolarınızı yükleyip başka insanlarla paylaşmanızı sağlayan YouTube, şimdi habercilerin, sinemacıların, müzisyenlerin, TV kanallarının ve hatta özel ve resmi kurumların bir televizyon kanalı gibi kullandığı bir numaralı platform haline geldi. Canlı yayınlar, interaktif videolar, arşivler, eğlence, sanat, kişisel içerik; kısacası aklınıza gelebilecek her şey mevcut.

Bu kadar büyük bir platformda yer almamak size ne kaybettirir? Bu sorunun ciddi cevapları var. Fakat bu noktaya değindiğimizde yazımız çok farklı noktalara gidecek ve gereksizce uzayacak, o yüzden biz, var olmanın yollarına göz atmaya çalışalım.

YouTube Hakkında Kısa Bilgiler:
  • YouTube, 2005 yılında 3 eski PayPal çalışanı tarafından kurulmuştur.
  • Kuruluşundan bir buçuk yıl sonra, 2006’da Google tarafından satın alınmıştır.
  • YouTube, dünyanın ikinci en büyük arama motorudur.
  • Her ay 1 milyardan fazla ziyaretçisi vardır.
  • Bu izleyiciler her ay 6 milyar saatin üzerinde video izlemektedirler.
  • Görsel iletişim açısından dünyanın en bilinen sitesidir.
  • YouTube, ölçülebilir istatistikler verdiğinden, yüklenen video hakkında ihtiyacınız olan bilgiyi size verebilmektedir.
  • Günümüzde özel veya tüzel kişiliğe sahip herkes, görsel iletişim aracı olarak YouTube’u kullanmaktadır
İlgi Çeken İçerik ve Güzel Bir Video Çekmek
Bir videonun nasıl “güzel” hale getirileceği konusunda size parlak bir fikir veremeyiz ancak bu konuda tavsiye edebileceğimiz tek şey, videonuzu mümkün oldukça ilgi çekici hale getirmeniz. İnsanların ilgisini çekecek, merak uyandıracak, kullanıcıların paylaşma içgüdüsünü harekete geçirecek bir video, istatistiklerinize tavan yaptıracaktır. Bu sebeple eğer bir videonun nasıl ilgi çekici hale getirileceği konusunda bilginiz veya fikriniz yoksa, profesyonel destek alabilirsiniz.

Bu konuda içeriklerini ilgiyle takip ettiğimiz Barış Özcan‘ın yöntemini sizinle paylaşmak isteriz:


Peki, videonuzu hazırladınız ve YouTube’a yüklemeye hazırsınız. Şimdi ne yapmanız gerekir? Aşağıdaki yolları izleyerek videonuzun görünürlüğünü maksimuma çıkarmanız daha olasıdır:

Videonuzun Çözünürlüğü
Görsel kalitesi, her zaman ön planda olan bir etkendir. Yüksek kalite fotoğraflarda, videolarda, ses dosyalarında büyük fark yaratmaktadır. Günümüzde YouTube, “4K” şeklinde ifade edilen “4096 x 2160” çözünürlüğe sahip videolara ev sahipliği yapabilmektedir. Peki bu ne anlama gelir? Yükleyebileceğiniz en yüksek kalitedeki görüntü kalitesi şu an “4K” büyüklüğündedir. “4K”, “2160p” şeklinde de ifade edilebilir ve sıklıkla duyduğumuz 1080p formatındaki videolardan 2 kat, 720p formatındaki videolardan ise 3 kat daha yüksek kalitelidir.

Sadece çözünürlük olarak değil, saniye başına gösterilen kare bakımından da Youtube öncü bir platformdur ve saniyede 60 kare ile çekilmiş videoları oynatabilmektedir. “60 fps” ya da “60” olarak ifade edilen bu videolar, görüntünün daha akıcı olmasını sağlar.

Peki bu neyi etkilemekte ya da neyi değiştirmektedir?

Kullanıcılar yüksek kaliteyi tercih etmektedirler. Bir video araması yaptığınızda eğer karşınıza biri normal, biri yüksek kaliteli iki video çıkıyorsa, (özel şartlarınız yoksa) yüksek kaliteli olanını tercih ederdiniz değil mi? Bu açıdan mümkün olan en yüksek çözünürlüğü sağlamaya dikkat etmenizi tavsiye ederiz. Özel şartlara sahip olan kullanıcılar (kotalı veya yavaş internet gibi) video kalitesini düşürebilmekte ve yüksek miktarda veri transferinden kaçınabilmektedirler. Kotasız ve yüksek hızlı internet kullanıcıları ise yüksek kaliteli videoların keyfini sürebilirler.
 
Üst Alt